Norrlandspotential

Jag fick lite norrlands-poäng i helgen. Jag följde ju med Mella upp till Norråker i helgen och fick mig en dos frisk luft. På fredagen blev det inte så mycket gjort. Vi käka middag, drack rödvin och kollde på Lets dance. På lördagen åkte vi ner med skoter och pulka till Norråker för att handla lite lördagsgodis (och så att jag skulle få åka lite skoter). Nu åkte jag ju i pulkan hela vägen ner och hem igen, men det var sjukt mysigt. Stannade två gånger och drack lite glögg, riktigt mysigt.

Vid 16 åkte vi hem igen och började lite med maten. Kollade på en Wallander-film på tv och drack lite rödvin igen. När den var slut och vi precis gått och lagt oss ramlade tre kompisar in och vi gick upp igen och umgicks lite med dem. De sov sedan kvar och vi gick väl och la oss strax efter två nån gång. På söndagen var det dags för mig att premiärpimpla. Har väl fiskat typ två gånger tidigare i mitt liv och detta var då på sommarhalvåret. Lite kallt var det men ändå mysigt. Hade önskat att det var soligt och inte blåste, men det gick bra ändå. Fick första fisken och det var en röding. Stolt blev jag allt. Sen åkte vi upp till ett vindskydd och grillade korv och fiskarna vi fått. Otroligt gott. Vi hittade en skabbräv där som hade lagt sig inne i skyddet och dött. Lite småäckligt. Innan vi for hem igen gjordes en stor eld och så eldade vi upp den. Stackarn måste ha lidit som fan in i det sista...

Väl hemma så var Mella toksugen på suströmming så hon kokade några potatisar och öppnade en burk. Det luktar ju verkligen inte gott. Var u tvungen att smaka nu när jag hade tillfälle. Det var ju betydligt godare än det luktade, men inte bland det godaste jag ätit.

Otroligt mysig helg. Har blivit uppbjuden igen den här helgen som kommer, för då SKA vi minsann sitta med C-uppsatsen. Det var ju det som var tänkt med den här helgen. Men det fick bli en samla-enegri-inför-skrivandet-helg.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jäkligt modigt av dig att äta surströmming ;) Hoppas att allt gick bra idag!

2009-01-28 @ 15:57:33
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0