Promendlördag

Hanna skulle komma till mig idag efter hon jobbat för att plugga lite. Tyvärr var hon tvungen att vara uppe hela natten så hon for hem och sov i ställen. Jag pallrade mig upp kl 8 ändå, tog på mig kläderna och gick ut och gick. Med tanke på mitt knä fick jag "värma upp" lite innan jag kunde gå i takt till musiken. Det blev 51 min. Hade inte nån utrustning på mig så kcal och distans fick jag ingen koll på. Eller distansen kommer längre ner i inlägget....

Sen när jag kom hem gjorde jag mig en liten "mini-hotellfrukost":

Fiberhavregrynsgröt med en mosad banan och lite mjölk, två Polarkraft flerkorn med lite ost och massa gurka, ett glas mjölk och ett glas apelsinjuice. Mums.

Kollade lite på Friends ett tag innan jag tog tag i pluggandet. Har skrivit om andningsbesvär och diabetes än så länge. Sen kollade jag faktiskt på HELA maratonloppet. Tidigare år har jag knappt vetat när det ägt rum. Vet inte vad som tagit åt mig men jag var riktigt intresserad.

En annan sak som hände var att jag fick nåt ryck och körde ett eget komponrat styrkepass här hemma. Körde en axelövning som vi körde på dansen i heby, sen fyllde jag två vattenflaskor och gick loss på allt möjligt. Körde "stolen" mot väggen och gav magen en omgång...hmm, undra om jag kommer ha träningsvärk i morgon. Tror biceps ligger risigt till.

Sen läste jag alla bloggar jag följer. Det är ju ett projekt i sig. Har samlat på mig en del som jag tycker om att läsa. Efter middagen visste jag inte vad jag skulle göra så till slut tog jag på mig skorna igen och gick samma runda som i morse. Nu med stegräknaren på. Resultatet blev:

6531 steg
5.87 km
277,5 kcal

gånger två ungefär - om man räknar med promenaden i morse. Helt ok dag träningsmässig. Blev väl lite taggad då vågen visade plus igår och att jag tränat så lite de senaste två veckora. Shame on me.

Nu ska jag duscha innan jag intar soffläge och resten av mina jordgubbar från igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0