Lugn tisdag

Idag har det varit en rätt lugn tisdag. När jag skulle börja rulla iväg till skolan så började det regna, efter ett par minuter var det bara molnigt och när jag nästan var framme så var det sol. Väl framme vid skolan var det molnigt igen. Växlande cykeltur. Sen har det varit soligt nästan hela dagen. Lite moln då och då. Inte speciellt varmt. För mig var det en april-dag. Inte en dag i slutet av maj. Ge mig värme!

Idag var första pediatrik-föreläsningen. Lite allmänt om olyckor och dödsorsaker för barn, lite statistik och sånt. Sen kom en barnläkare och pratade om vaccinationer. Det var riktigt intressant. Efter lunch hade vi en läkemedelsräkningsgenomgång. Men det känns som att jag kan det nu och tentan är inte förrän i höst, så jag skippade den. Drog ner på stan och inhandlade allt som har tagit slut - linsvätska, spray och deodorant. Var in en sväng på HM och kollade om det fanns nå byxor (hade fått 20% rabatt med posten i förra veckan). Hittade ett par blå trekvartsbyxor. Passar bra att jobba i i sommar också. Inte många mjuka, sköna byxor som jag har som har fickor. Förra sommaren var rätt dryg, jag hade ingenstans att göra av nyckelknippan.. men nu är det löst lite grann iaf. Kan ju inte jobba varje dag i dessa byxor.

Träning uteblev idag. Kände av passen igår i ben och rumpa. Funderade på om jag skulle gå på Forza, men jag får träningsvärk i armarna i typ fyra dagar efteråt och jag vill ju gå på Muskel-passet på onsdag. Det blir inte många armhävningar dagen efter ett Forza-pass. Så jag skippade det. Fick ju lite motionen iom cyklingen till och från skolan. Det blir ju nästan två mil tur och retur!

Middagen idag betod av lax, fullkornspasta och en sallad med tonfisk i. och en klick av vitlökssåsen från i förrgår. Hur gott som helst. Har aldrig märkt hur bra lax och vitlök går ihop. Sweet! Mätt och belåten. Funderar på att börja strukturera upp lite ang pluggningen nu i kväll. Känner jag mig rätt blir det inte av. Men i morgon ska jag Hanna och Mella sitta på skolan och plugga. Känns skönt att äntligen komma igång på riktigt. Repeterade om vaccinationer idag ute på altanen, passade på att sitta lite i solen. Hoppas på mer värme dock.

Hoppas på regnfritt i morgon! Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0