Förlossning, miljö och träningsvärk

Det var vad vi pratade om idag på föreläsningen. Det var jätteintressant och jag blir nästan mer och mer sugen på att skaffa barn. Bara man var några år äldre, hade jobb och fast inkomst. Men det får vänta. Lånar systrarnas barn än så länge. Det får räcka :)

Har en rätt ok träningsvärk. Självklart kändes den outhärdlig i morse när man legat en hel natt. Övervägde nån sekund att jag skulle ta bussen istället för cykeln, men tänkte att det är bättre om jag rör lite på mig. har mest ont i bröst-, rump- och ryggmuskelrna. Lite axlar också. Det som är jobbigast är att min "ischias"-smärta har kommit igen. Jag får som "knivhugg" rakt in på vänstersida i typ ländryggen. Jag var till en läkare när jag bodde i stugun, men det var en stafettläkare och inte det minsta intresserad om att ta sig an fallet. Hon sa typ att nåt var i kläm, inte mer med det. Men om hon bara visste hur ont det gör, att benen faktiskt viker sig... Då kanske hon kunde bry sig lite. Morr morr. Får väl ta tag i det när vårdstrejken är över. Nu lär det väl ta en evinerlighet att få nån tid:)

Har haft miljöinspektion av lägenheten idag. De var här nångång när jag var på skolan. Jag stör mig nåt fruktansvärt på såna som ska komma hem ock fixa saker i hemmet. För det första tar de inte av sig skorna!!!!!!! Sen ställer de inte tillbaka saker där de var när de kom. Först när jag kommer hem ser jag att allt som står på fläkten i köket står på diskbänken. Sen ser jag att båda toalocken är uppe med nåt äckel i toastolen (är det så JÄVLA svårt att spola?). I badkaret är det som ett skoavtryck och förstår då att de har rensat i ventiationshålet i tacket ovanför badkaret och slängt det i toan. De borde fan ha med sig egen papperskorg så de kan ta med sig skiten ut. Det jag stör mig mest på är att de inte stängde locken på toan. Jag har katt som mycket väl skulle kunna hoppa ner där och inte komma upp. Tänk om det var en kattunge? Åhh, jag blir så förbannad. Jag tycker det är respektlöst när man går in i en annas hem, utan att de är hemma, och inte ser till att det ser ut som det gjorde när de kom dit. Jag skulle kunna slå nån, jag blir så arg....

Till någor mycket trevligare. Jag funderar på om jag ska ta mig in och köra ett BodyBalance-pass ikväll. Sträcka ut min muskler som jag drog ihop igår:) Vi får se hur det blir. Just nu känner jag mig trött, men det är ju några timmar kvar så det hinner säkert ändra sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0