Pump

Jag är egentligen inget fan av pump. Jag vill bli starkare, men det är nåt som gör att jag inte tycker det är kul. En teori som jag kom på idag var att jag gissade på att jag kör pump så sällan att jag inte ser nån skillnad. Därav ingen motivation. Bodystep-passen har jag märkt stor skillnad på. Man skulle skratta om man jämförde mig på första passet jag tog och mig nu. Orkar betydligt mer. Skillnaden jag märker på pump är iaf benböjen. Efter jag börjat cykla har jag starkare ben. Men utfallen är jag fortfarande allergisk mot. Tror lite beror på att jag inte tycker att jag får till tekniken.. Men som det så fint heter: Övning ger färdighet.

Idag hade jag sällskap av Ebba, vilket gör att det är mycket roligare. Även om jag inte är så nöjd med passet och jag tycker att jag borde kunnat ta i mer och lassat på mer i olika övningar så tog jag iaf i mycket mer när hon var med änr vad jag hade gjort om jag var själv. Tack för hjälpen :)

Helt ok jobbdag. Inte kännt mig alltför stressad. Vi var två på vår avdelning, vilket underlättar betydligt. Hemskt när man ska ta upp alla själv. Dagen löpte på fort. Helt plötsligt, när jag stod och städade, insåg jag att klockan var över två och det var mindre än två timmar kvar. Hoppas morgondagen går lika fort. Sen ska jag och Hanna på Pilates. Vi skulle gått på Step Intervall (ännu mer styrka:P ), men hon var tvungen att hoppa in och jobba kl 20. Så det fick bli ett tidigare pass. Då valde vi Pilates. Var ett tag sen jag var på det. Kanske en månad. Hoppas det är en bra instuktör. Sist var det jättebra. Shit vilken träningsvärk i rumpa och baksida lår jag hade, men skön!!

Nu ska jag duscha, för det har inte blivit av än. Fy skäms. Men jag kom hem, åt lite sen blev det Allsång. Sen skulle alla bloggar gås igenom och nu bloggar jag själv. Idag flyger tiden i väg. Efter duschen hoppar jag i säng och läser lite. Vill få rätt ok med sömn i natt.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Tack själv! =) Mycket roligare att träna när man har någon att prata med (även om man inte pratar under själva passet..). Man känner sig inte lika ensam ;D

2008-07-08 @ 22:51:17
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Nä, precis! Hoppas det gick bra på crosstrainern efteråt:)

2008-07-09 @ 06:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0