Onsdagen

Jadu, gårdagen kan ju inte räknas till en favorit dag direkt. Pga lite sömn natten innan kom tröttheten släpandes en dag efter. Jag var dödstrött redan när jag vaknade (brukar ju vara det, men den här höll i sig rejält). Känns inte som jag riktigt kom igång på hela dagen trots att jag cyklade till jobbet. Trodde att jag anade nåt i halsen när jag kom fram till jobbet men tänkte att om jag inte tänker på det eller känner efter så försvinner det - hoppas, hoppas. Jodå, det försvann men så kom huvudvärken. Nästan innan vi ens börjat jobba. Fick vara på en grupp jag inte är ett dugg van, vilket gör att jag känner att jag gör ett sämre jobb för att jag inte känner de boenden samt att de är dementa och inte riktigt kan svara för sig själva.




Äntligen blev klockan tre och jag fick åka hem! Kastade mig på cykeln och pinnade på för allt jag hade i huvudet var treo och soffa. Och det blev det! Tror jag sov nästan två timmar i soffan. Behövde verkligen det. Dock tog det många timmar innan jag kände att jag var på banan igen. Patrik kom hem och gjorde god, kryddig tonfiskpastasås. Vi kollade på The illusionist - jag tyckte den var helt ok. Kunde dock räkna ut lite vad som skulle hända, men det gjorde ingenting. Tycker Edward Norton är en bra skådespelare och lite ögongodis aswell! :)

Idag är det ledigt och jag tänkte att jag skulle träna. Har blivit lite sparsamt med det pga firande och allt vad det varit. Tänkte ge mig på dubbla pass idag. Ett är bestämt och det är BodyBalance i eftermiddag. Sen vet jag inte om jag ska ta mig ett pass på gymmet eller om jag ska ge mig ut i det fria. Det finns ju en "mördarbacke" som jag cyklar upp och ner för varje dag när jag ska till jobb och gym, funderar på att ge mig dit och springa upp för den ett par gånger. Löpning är inte min starka sida, men man måste ju puscha sig själv nån gång. Hade de inte bytt ut BodyStep-passet idag på efteriddagen hade jag tagit det, men nu är det vanlig step och det lockade inte lika mycket. Ska höra med Patrik om han ska köra på sin dansmatta för jag hade tänkt att kolla på honom nån gång också. Kanske ger mig på att testa lite:)

Nu ska jag göra min gröt. Har setat uppe en timme nu och läst bloggar, skrivit själv och druckit te. Dags för min favvomåltid! Det skulle ju bli sol och varmt idag, men det verkar inte ha kommit hit än. Väntar spänt på att sommaren kommer! Var är den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0