Mardröm

I natt drömde jag en mardröm. Det är sällan jag kommer ihåg mina drömmar och oftast är de glad, roliga drömmar. I natt drömde jag att jag hade en stalker. Jag var hemma hos mamma och pappa men ändå hemma här. Jag har ju två innekatter ( i verkligheten) så i drömmen så samlades massa katter ute på altanen. Jag antar att det var för att de vill att mina katter skulle komma ut och leka. Jag skulle visa dessa katter för en kompis, tror jag, så vi gick ut. Då kommer en relativt lång, blond, smal kille fram till mig. Jag minns inte vad han sa men meningen med det han sa var väl att han tyckte om mig eller nåt sånt. Jag tyckte att han var läskig kom jag ihåg och bad honom gå. Men han var motstridig och "pushig" - men på ett lugnt sätt.

Jag tog med min kompis in och låste altandörren och gick ut i köket (ni som varit hos mina föräldrar vet hur det ser ut),  sen skulle jag gå tillbaka av nån anledning (antingen bara in i vardagsrummet eller för att titta ut på altanen). Då mötte jag honom i vardagsrummet precis när man rundar väggen från köket. Då säger han "Jag har min egen nyckel" (i verkligheten hade det inte spelat nån roll för det finns inget nyckelhål på utsidan av altandörren, men i drömmen gjorde det tydligen det). Av någon anledning är jag fortfarande lugn som en filbunke och försöker "kasta ut" honom, men det går inte. Jag går till pappa och berättar att "det är väl inte rätt att han ska ha en nyckel hit, det är ju inte lagligt, bla, bla, bla - jag har ju aldrig sett honom förut", nåt liknande. Pappa håller med och jag ska ringa polisen. Slår 112 och väntar. Frågar en snabbis om jag verkligen ska ringa 112, alla är ju helt coollugna (?). Jodå, det skulle jag. Väntar och väntar, får ett svar likande när man ringer till kundtjänst på olika företag, helt plötsligt spelas musik i örat på mig. Hettar lite men är fortfarnade lugn. När jag väl får prata med en person så förklarar jag situationen, killen i fråga är fortfarande inne hos oss, och nån tjej som helt plötsligt dykt upp (som de kan göra i drömmar). Killen springen hem men tjejen är kvar medan jag pratar med människan i telefonen. Polisen skulle komma och vi skulle försöka hålla kvar tjejen iaf nu när killen dragit. Hon får för sig att sticka, men jag kommer i fatt henne och håller fast henne i håret (alla tjejers ömma punkt?) och drar med henne tillbaka in. Fortfarande med telefonen mot örat...

Sen minns jag inget mer. Trots att jag var superlugn under hela situetionen i drömmen så hade jag en konstig känsla i kroppen, den höll i sig ett tag efter jag vaknat. Nästan som kaos. I mina öron lät allt jag sa som att jag var upprörd och rädd, men jag vet att jag uppfattas som lugn hela tiden. man är typ medveten om allt  i en dröm. Jag känner att jag skriker, men jag vet att alla gör mig i normalt tonläge, typ så.

Vad betyder denna dröm? Visar den att jag kan behålla lugnet i konstiga situationer? Fattar ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0