Ledighet

Wohoo, äntligen ledig. I hela tre dagar. Skönt, skönt. Kunde inte ha startat dagen bättre heller, uppnått delmål två i viktnedgången. Ja, jag vet att man inte ska väga sig varje dag, men eftersom det var så nära målet igår var jag bara tvungen att kolla idag. Precis på hektot var det. Nöjd som fan är jag. Det känns nu som att stagnationen har avtagit och det löper på bra. Hoppas att det håller i sig. Har ju min sockerfria månad nu. Inte för att jag saknar läsk och godis och det, men jag har ju mitt mullegodis som spökar. Det har kunnat vara lite såhär "ähh, jag har inget att göra så jag gör lite mullegodis och glor på TV". Nu åt jag det inte så ofta, men jag vill ju kunna avstå men tydligen behöver jag ett mål som gör att jag har nåt att kämpa mot. Det är inte allt för jobbigt, men nu kommer jag vara själv hela nästa vecka. Kan bli svårt då, det visar sig.

Dock har jag något åt andra hållet som kan hålla mig sysselsatt!! Patrik hade en överraskning när jag kom hem från jobbet igår, helt slutkörd och med huvudvärk. Han hade nämligen skaffat WiiFit. Så i stället för att vara uttråkad och äta mullegodis komemr jag nu träna framför TV'n. Skitkul! Han hade inte tänkt köpa den men Lasse, som vi lånar bilen av, hade hittat den i lager någonstans och köpt den åt mina svärföräldrar för att de hade pratat om att skaffa det. Men sen visade det sig att de redan hade köpt en själv, så Lasse frågade Patrik om vi ville ha den, och det ville vi:) Jag har "skoj-tjatat" om när vi ska köpa den, men jag kände att vi inte prioriterade den än... men så blev det så här. Det var meningen att vi skulle ha en, så är det:)

Sitter nu och funderar på om jag ska ta mig in på de där 75 min pump/spinn eller om jag ska vara hemma och köra på WiiFit i stället. Eftersom det inte är soligt så lockar det mer med Tv-spelet. Vi får se hur det blir. Har drygt en timme på mig att bestämma mig.. Sen måste jag cykla för att hinna.

Nu frukost!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Skönt att vara ledig =) Är också det. Önskar att solen kunde skina bara.. Känns så typiskt att det är mulet när man är ledig! Hoppas att du får en skön helg =) Vi får ta och boka in något pass tillsammans snart vettja!

2008-07-05 @ 17:11:27
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja, det är så typiskt med solen. Det som varit så fint i veckan. Ja, jag jobbar dag nästa vecka, så då hinner jag ta pass på gymmet. Vad är du sugen på?

2008-07-05 @ 17:32:42
URL: http://jojons.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag hinner nog bara imorgon eller på tisdag tror jag! Jobbar 8 dagar i rad från tisdag - tisdag. Men slutar 15.00 på tisdag, så då funkar det =) De andra dagarna slutar jag 19 eller 20, så då blir det lite tight. Vad vill du träna`? =)

2008-07-06 @ 13:45:00
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0