Dubbelpass åter igen

Idag blir det dubbelpass, om jag inte faller ihop i eftermiddag. Jag har redan varit på Step/Bål som var tokjobbigt. Enligt min klocka hade jag en medelpuls på 163 bpm, vilket motsvarade 83 % av max. Tror dock att det är 83 procent av en förinställd maxpuls som kommer med klockan, för jag kan inte erinra mig om att jag ställt in nån maxpuls.

Nu står laxen i ugnen och jag ska hoppa in i duschen. Svettig som en räv är jag. Kommer har träningsvärk i baksida lår i morgon. Bra start när jag ska på pump med Ebba. Sen har jag bokat in på mig Step Intervall med Hanna på onsdag. Undra om jag kommer kunna gå på torsdag? Jag är ju ledig, så jag får väl vara sängliggande den dagen då. Nej, men då är det BodyStep och BodyBalance. Få se om jag går på båda eller bara på ett. Sen jobbar jag fre-sön så då blir det vila, förutom cyklingen till och från jobbet. Kanske lite WiiFit, det är ju så kul - svårt att slita sig. Men vill ju få bättre och bättre poäng:)

Igår eftermiddag blev jag nyfiken på vad jag hade för vilopuls. Så jag kopplade på mig grejerna och la mig i soffan. Tror jag fick till den stabil puls på 53. Några gånger när jag titta stod det på 44, men 53 var nog ändå den som var mest stabil. Vet inte om det är nåt att skryta med, men tyckte ändå att den var rätt ok. Sen så somnade jag till en stund såklart. Inte kan man lägga sig i soffan "ostraffat". Lite svårt att komma igång och göra middag sen när man sovit på dagen. Men men, jag fick nåt i mig och det var det som var huvudsaken.

Idag har jag hunnit dammsugit och torkat golven i badrummet och hallen. Skakat ur mattan som ligger i hallen rejält. Det behövdes kan jag säga! Ska hitta ork att ta mig igenom köket, vardagsrummet och sovrummet också. Men det är ju så tråkigt....

Nu ska jag duscha.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Härligt tränat! =) Haha, kommer nog också ha ont i kroppen imorgon, men det får gå ändå. ;) Ska bli kul att träna med någon för en gångs skull! WiiFit verkar superkul!! Vilka spel har ni?

2008-07-07 @ 14:38:45
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

WiiFit är ett eget spel, men i övrigt till Wii har vi WiiSport, WiiPlay, Zelda, Mario Galaxy, Wario Ware Smooth Moves, Big Brain Academy... Det är dom jag kommer på. Sambon är lite av en TV-spelsnörd. Så vi har det mesta:)Ja, visst är det kul att ha nån man känner med på passet. På onsdag har jag fått med mig en klasskompis på Step Int.

2008-07-07 @ 16:58:50
URL: http://jojons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0