Hem i morgon

Äntligen bär det hem till Heby i morgon. Jag kan inte minnas när jag var hemma sist. Känns som en evighet. Ska försöka hinna med och träffa lite kompisar. Annars är IKEA det som är planerat. Lite barnvaktande och julklappslottning. Vi gör så här på julen: Ända sen jag blev "stor nog" att inte behöva miljoner med leksaker varje jul så har vi lottat vem som ska köpa till vem. Då kan vi köpa lite dyrare julklapp också så blir det inte massa små betydelselösa julklappar. Det är rätt kul. Sen har vi det roligaste, "gissaklapp". Alla köper en liten sak som passar vem som helst, den ska inte kosta mer än 50 kr. Sen så går vi laget runt och ställer frågor och den som gissar först får klappen. Det är skitkul. I år ska jag vara ute lite mer i tid och fundera på den. Förra året var pappa och jag ute dagen innan och leta gissaklapp.

Nu har nästa kurs startat. Pedagogik. Rätt så intressant med lite småflummigt. Hamnat i en jättehärlig, ambitiös grupp. Jag tror det kommer gå finfint med vårt arbete. Känns bra eftersom jag med all säkerhet kommer få göra omtenta.

Snart ska jag beställa biljett hem. Hoppas på att det inte blir alltför dyrt. Borde beställa böcker också. Inte så roligt. Igår kom förresten vårt modem, men inkopplingsdatumet blir inte förrän på fredag. Då har Patrik nåt att göra i helgen i alla fall :) Ska ta med lite böcker till mamma och pappa och plugga lite. Hålla kvar den lilla kunskapen jag hann få in och fylla på med det som fattades :) Nä, men jag lär ta tag i det som jag inte kunde så det blir nån ordning. Det är ju en hel jävla del man ska kunna. Suck suck. Nej, nu ska jag sluta beklaga mig.

Funderar på om jag ska fara och träna idag. Känner mig faktiskt frisk från helgen. Vi får se hur jag gör, men det vore skönt för det lär ju inte bli nånting sånt hurtigt hos mamma och pappa. Enda träningen blir väl rundan på IKEA. Ska bli kul att gå runt med både mamma och pappa, kul at båda är lediga. Sen kommer virvelvinden från fjollträsk. Lukas ska sova hos mamma och pappa (mormor och morfar i hans fall). Kul att se dem också. Sällan man hinner med hela familjen på en visit. Längtar som en tok!

Oj, det blev lite långt. Kanske inte orkar läsa allt. Men snart när vi har internet kommer det bli lite kortare, och förhoppningsvis dagliga, uppdateringar som man kanske orkar ögna igenom:)

Nu ska jag ge pengar till SJ, lucky them!

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0