Heby

Känns riktigt bra att vara hemma hos mamma och pappa. Var så himla länge sen. Längtar så sjukt mycket till julen. Det är så himla mysigt då.

Idag har vi varit till Avesta och kollat på bil. Blev en Hyundai Matrix , ful färg men helt ok bil. Eller det visar väl sig när den är mer inkörd. När vi var i Avesta åt vi den godaste lunchen jag ätit på länge. Vi åt på en vägkrog som jag inte minns vad den hette, men den låg vid dala hästen. Enorm salladsbuffé och sjukt god lasange. Lätt värt 70 kr, även om det inte var jag som betalade. :) Sen var vi in på Jysk så mamma och pappa fick provsitta soffan som vi har köpt. Den blev godkänd. Var även in på ÖB och kollade en sväng. Mamma köpte julpapper och tvättmedel. Billigt och bra. Sen for vi hem och städade huset. Gick snabbt när alla tre hjälptes åt. Mamma började lite med maten och medan den stod i ugnen åkte vi ner på dagis och hämtade stålleprovet. När vi satt och åt sen så bet jag mig i tungan, och jag tror aldrig att jag har bitit mig så hårt i hela mitt liv. Jag vill hoppa, skutta, skriva och svära - nära på att böjra grina. Men jag bet ihop (haha) och överlevde smärtan. Tuggade i mig maten och blev mätt och belåten.

I morgon bär det av till IKEA. Ska bli så jävla roligt. Tycker verkligen om att strosa runt på IKEA och drömma och tänka. Men nu har vi ju faktiskt en egen lägenhet att stoppa saker i, det hade vi ju inte förut. Men det blir ingen dundershopping, allt ska ju släpas upp till norrland sen också. Men lite nödvändigheter ska införskaffas så vi kan lämna tillbaka det vi har lånat. Tack till alla som hjälp till. Jag vet inte hur många av er som läser bloggen men till er som gör det; tack!

Jag har hittat en sak jag bara måste ha! Jag kommer nog aldrig tröttna på Friends har jag kommit fram till. Jag kan alltid kolla på det avsnitten som visas på tv, jag och Patrik brukar kolla på avsnitt när vi inte har nåt speciellt att göra eller om vi vill kolla på nåt när vi äter. Sjukt bra serie helt enkelt.

Ska lotta julklapparna i morrn också. Spännande och se vem man ska köpa till. Julklappsmässigt ligger jag rätt bra till. Patrik har jag köpt två klappar till hittills, jag vet vad jag ska köpa till Lisa och sen har jag en liten överraskning till ett par i min klass (om jag hinner fixa det). Sen har jag en idé till svärföräldrarna, men köper vi nog tillsammans nu. Det svåraste just nu är småbarnen, men det löser sig nog.

Nu ska jag nog krypa i säng så jag orkar kuta runt på IKEA. God natt och sov gott.

Kommentarer
Postat av: Mix

Hittade du ngt roligt på IKEA? Känns som om det var länge sen jag var där faktiskt!

2007-11-16 @ 17:13:08
URL: http://www.modette.se/mix/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0